Förstår inte riktigt vår statsminister

Jag förstår mera Tyskland och Frankrike som tycker att vårt jättestora grannland i öster inte bör vara med i EU,
något som vår statsminister inte håller med om. Hur ska EU kunna härbärgera 80 miljoner nya människor?
Vad skulle det inte komma att kosta? Mängder och åter mängder av miljarder euro. Nej, NU räcker det med
nya EU-länder, tänk vad otur vi haft med dom senaste, de baltiska länderna har stora ekonomiska problem
och likaså Rumänien och Ungern. Nej, nej STOPPA  NU!

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Hej! Håller med. Vad är det för vits med att bara utvidga och utvidga EU hela tiden? det blir ju bara att de länderna med bättre ekonomi måste hjälpa de som det går sämre för, och det är ju inte så lätt nä ekonomin i de "rikare" länderna inte heller är bra för tillfället. Sen att invånarna i de fattigare länderna ger sig av och jobbar utomlands för att de tjänar bättre istället för att det egna landet byggs upp, gör ju inte saken bättre för de nya medlemmarna. Tycker inte Ryssland, Turkiet etc. behöver vara med i EU, jag tyckte faktiskt att det räckte så som det var innan östländerna gick med redan ;) Har inget emot folk från de länderna, och jag bor själv utomlands (på Irland), men tycker att det blir svårare och svårare att fatta beslut, organisera saker etc. när EU blir för stort, och framför allt, när de ekonomiska klyftorna är för stora mellan medlemsländerna. Så jag säger som du: nu räcker det :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback