Peter Wolodarskis intressanta artikel i DN den 26 april 09

Jag har i början varit skeptisk till Peter Wolodarskis åsikter men nu när han såvitt jag förstår har efterträtt den fenomenale
Niklas Ekdal som ledarskribent så har jag häpnat över hans nya intressanta och objektiva artiklar. Jag menar är man ledarskribent så måste man vara objektiv och se verkligheten som den är ÄVEN om man inte gillar vad man ser. Dagens artikel med rubriken "USA torterar inte, sa Bush" är hemskt otäck och troligtvis sanningsenlig. Jag är ett stort USA-fan men
ibland blir man både skrämd och mycket illa till mods över vad man får höra och läsa om hur myndigheterna, speciellt
CIA, arbetar. Då gäller det att det finns modiga journalister som vågar stå upp för det som verkligen händer och har hänt
och hur många har egentligen det modet? Så en journalist som vill bli skicklig måste ha mod i massor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback