Vill ni se dyrbara moderna konstföremål helt gratis? Gå på auktionsverkens visningar!

Jag var trött men ville så gärna, så min sambo och jag gav oss iväg in till stan från vår västra förort till Auktionsverkets visning av sin moderna kvalitetauktion. Och vilka härliga tavlor! Isaac Grünewald, Sigrid Hjertén, GAN, Bengt Lindström,
Halmstadgruppen m fl m fl var representerade bland tavlorna. Helt fantastiska verk! För att inte tala om alla vackra moderna mattor och möbler!! Massor av ungdomar trängdes i salarna och man förstår ju att de är intresserade av modern konst.
Men har de råd? I denna finanskrisens tid? Jag tror att dom kan göra fynd bland möblerna som var väldigt tjusigt bev arade
och inte alls dyra i utrop. Men tavlorna hade samma höga utropspris som vanligt. Så vem köper dom? Går dom att sälja?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback