Filmtrick som kan vara farliga för dem som tittar

Jag anmärkte på inspelningen av Titanic, då jag tyckte att dom som ledde inspelningarna skulle se till att tittarna trodde
på filmen, dvs inspelningen skulle göras så naturtrogen som möjligt. Att passagerarna på båten inte skulle ha kunnat
vandra i nästan timmar i de vattenfyllda korridorerna, vatten som var iskallt i verkligheten,vilket hade åstadkommit att
dessa människor dött efter några minuter.
Film kan vara farlig menar jag för åskådarna, t ex i sådana fall där någon misshandlas och sparkas på när personen
ligger ner, något som vi nu vet leder till döden, men ser man på en film eller på en dito på teve, så reser sig ofta
den sparkade personen och ibland t o m springer därifrån. Jag menar att unga killa som ser sådant, tror att om dom
sparkar och misshandlar en person, så ska den som på film eller teve resa sig upp efter en stund och springa
därifrån. Nej, teve- och filmmakarna bör verkligen tänka på hur det ser ut på filmerna och vad dom kan ha för inverkan
på unga människor, då visningen inte är reality. Film och teve påverkar unga människor mycket mer än man tror.
Believe me!

Kommentarer
Postat av: Nazli

oj, filmen e väll inte gjord på bra sätt


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback