Inspelningen av Titanic helt fejkad.

Alla tycks hylla filmen Titanic utom jag. Varför gillade jag den inte, för den var så orealistisk. Skådespelarna sågs vandra
i vattnet som runnit in i hyttkorirdorerna. Det hade absolut INTE gått när det hände, i det iskalla vattnet skulle inte någon kunna gå som dom gjorde i filmen, de frös ihjäl långt före. Och sedan låg huvudskådespelarna när båten hade sjunkit
också länge i vattnet och t o m simmade relativt långa sträckor. Omöjligt menar jag. Jag läste sedan om inspelningen
att båten hade stått i en lokal, där huvudpersonerna (som i filmen) stod i vinden som konstruerades förstås maskinellt
och vatten fanns ingenstans. Hur svår är en sådan inspelning av denna fruktansvärda katastrof? Jag blir jättesur när man får höra och läsa om alla trick som används vid inspelningar.

Kommentarer
Postat av: Sandra

...fast det där stämmer ju inte riktigt. De hade flera olika "båtar", När skådespelarna skulle vara i vatten sänkte de ner en annan modell i vatten. Tilläggas ska oxå göras att det inte var varmt vatten heller.

Filmen är enligt mitt tycker så realistisk som det är möjligt att göra den.

Postat av: Hobbyfotograf Erica Pettersson

Det är klart att de använde olika tricks när de gjorde filmen. Det går ju inte att iscensätta en riktigt katastrof bara för att göra en film.

I alla filmer används ju specialeffekter och tricks, just för att det ska se riktigt ut.

T.ex. i en film där någon blir skjuten, så kan de ju inte skjuta en person på riktigt, bara för att de inte ska använda något trick.

2009-08-22 @ 10:41:02
URL: http://pitetjej.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback