Vad ska man rösta på i EU-valet?

Det slås på stora reklamtrumman när det gäller val till parlamentet i EU men vem ska man rösta på? Jag förstår också dom som struntar i att rösta. Vi, lilla pytteSverige, kan få in 17 medlemmar och Italien ett 70-tal. Hur i all världen kan Sverige då
påverka besluten? Det här med EU tycker jag börjar bli helt misslyckat. Tänk på Norge som är utanför hur bra det är där och vilken fin ekonomi dom har. Vinner t o m Melodifestivalen. Nej, jag tror inte längre på ett förenat Europa. Vi har för många kulturer och språk och egentligen tänker varje land på sig. Så kanske jag struntar i att rösta.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag förstår det du säger här dock tycker jag det är synd att så många väljer att INTE rösta... För genom det så gör man ett val att till exempel få upp partier som du kanske ej skulle vilja se i riksdagen, som kanske har HELT andra värderingar än du har..

Så det är ändå viktigt att göra en röst..



Jag är också skeptisk till ett enat europa.. Bor för tillfället i Oslo och här är det kanon tycker jag. Så jag vill ej se någon ändring på tex våran svenska krona...

Det kommer säkerligen bli omröstning om vi ska ha euro eller ej... tex...

Postat av: Emma

Vill du ur EU, så kan du rösta på ett parti som vill gå ur EU.



Enligt testet jag gjorde (som är länkat från min blogg) så var det nog Vänsterpartiet som ville ur EU. Junilistan har jag för mig är EU kritiska.

2009-06-06 @ 23:02:50
URL: http://borjesbarnbarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback