Klok journalist från Mellanöstern

Jag såg på programmet Debatt på ettan i går kväll där man under ca en halvtimme diskuterade om den muslimska kvinnliga klädseln niqab eller burka skulle tillåtas. En centerpartist hade skrivit en motion om
att denna heltäckande klädsel inte skulle tillåtas. Det blev ett ramaskri bland de muslimska deltagarna,
som var många. Men en utländsk journalist från Mellanöstern påstod till min häpnad att det inte stod
någonstans i Koranen att kvinnor skulle bära slöja eller ännu värre burka eller niqab!! Vidare sa han
mycket klokt som jag också tänkt att om icke muslimska kvinnor besöker något muslimskt land så kan
de straffas OM DOM INTE BÄR SLÖJA.  Vad säger de muslimska kvinnorna i Sverige om det? Varför
ska inte de rätta sig efter hur det är i Sverige? Jag blir jätterädd när jag ser hur mitt älskade Sverige
har förvandlats!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback