Löven hade varit kvar och varit gröna om vi hade haft medelhavsklimat!

Tidigt i höstas drog jag upp ett pyttelitet rönnträd som hade bildats nedanför ett stort moderträd av ett rönnbär
förstås och fick med en lång liten rot, detta lilla träd som hade ett par grenar med gröna små rönnbärsblad
planterade jag i en kruka som nu står i mitt köksfönster och kan ni som ev läser det här tänka er, bladen
är gröna och finns fortfarande kvar!! Jättekul tycker växtälskande jag. Så varför bor man egentligen i detta
kalla och snöiga land där det är dessutom mörkt halva året? Säg inte att det är trevligt med omväxling för
vem gillar denna hemska vinter, grå och mulen, snöig och halkig. Ja, varför åker så många av oss till
Thailand vid den här tiden?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback