En insändare i Dagens nyheter

En jättestor insändare i dagens den 5 okt DN handlade om ett bröllop i Södertälje, dvs ett
assyriskt bröllop som var beskrivet som något sagolikt med 500 gäster i vackra dyrbara?
dräkter och en massa underbar mat. Inte verkar det som denna insändarskribent vill bli
svensk för vilka svenska par har råd med ett sådant bröllop?? Nej, som jag påstått flera
gånger tidigare, invandrarna vill inte integrera sig, dom vill leva sin kultur och som om dom
vore kvar i sitt hemland.

Kommentarer
Postat av: Helena

Nu har ju skillnaden på ett syrianskt/assyriskt bröllop och ett svenskt absolut ingenting med huruvuda man vill bli svensk eller inte att göra. Anledningen till att man kan har ett sånt stort bröllop är att man ofta har en väldigt stor släkt och många vänner som syrian/assyr.

Dessutom, vilket verkar vara det största bekymret här, så betalar brudparet bröllopet i förväg som alla andra, men får sedan i 99 fall av 100 pengar i bröllopspresent som då bekostar detta.

Det handlar alltså inte om att man har massor med pengar och har det mycket bättre än dig (vilket ju som sagt verkar vara det viktiga i ditt resonemang) utan att man faktiskt låter bröllopspresenterna bekosta själva bröllopet. Ett väldigt ekonomiskt sätt kan jag tycka.

Och ja, jag har - till skillnad från dig - en väldigt tillförlitlig källa när det gäller detta, jag är gift med en av de där hemska invandrarna själv.

2010-10-20 @ 07:46:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback