Artikel av Robert Egnell i DN 22 mars "Är vi beredda på att ta ansvar för Libyens framtid?

Lektorn i militärstrategi vid Försvarshögskolan Robert Egnell har en mycket intressant artikel i Dagens Nyheter den 22 mars

där han bl a skriver "Att bidra till att brott mot mänskliga rättigheter upphör genom en militär insats från luften är mycket
svårt". Jag hoppas att det är många som läser den artikeln och begrundar den och för egen del menar jag att den som
har den starkaste militära makten alltid vinner i ett krig. Så för egen del undrar jag om det här ingripandet kan som sagt
leda till ett tredje världskrig? Och okunniga jag undrar kan de stora oljeleverantörerna plötsligt stå på Khaddafis sida??
Vad hänter då? Ja, enligt min mening har då det tredje världskriget börjat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback