OFATTBART! 107 miljoner dollar för en liten målning!!!

Jag trodde varken öron eller ögon när jag fick veta att den norske konstnären Muncks tavla "Skriet" hade
sålts i New York för hör och häpna 107 MILJONER dollar, dvs 770 ca miljoner svenska kronor!! Men vad
är det här? Vem i all världen har så oerhört med pengar?? Min sambo och jag har sett originalet, dvs tavlan
som såldes, live på Munckmuséet i Oslo. Men nu blir det väl omöjligt att se tavlan live. Konst går som smör
i solsken nuförtiden. En analytiker på teve trodde att det berodde på att rika pers  såg det som en investering
istället för att placera pengarna i aktier på en börs som ständigt föll. Nu rusar väl vanligt folk till loppisar i hopp
om att hitta något som är mycket värdefullare än man får betala!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback