Julafton 2013

För första gången på många år firade min sambo och jag julafton ensamma. Min son med familj skulle åka till hans hustrus familj men kom alla tre med en vacker julgrupp. Jag satte igång tvättmaskinen så snart jag gick upp. Sedan bakakade jag ett matbröd o åt min vanliga lunch o sov ca l timme. Så blev det dags för Kalle Anka och det var faktiskt riktigt roligt när man kunde sitta och titta i lugn och ro men filmen med morfadern skippade vi. Jag såg istället på en svart-vit film från år 1946, kul att se en film från 40-talet. Sedan var det dags för vårt lilla julbord, men det var ändå en hel del, prinskorv o långkål, sylta o rödbetor, griljerad skinka i skivor, ost i olika former och hembakt bröd, gott med julöl till, sedan blev det kaffe med hembakta kakor och sedan såg vi på olika teveprogram, en kul julkonsert på tvåan med Malena Ernman, som gjorde en häpnadsväckande volt i röd långklänning i programmet. Vi lyssnade också på en inspelad konsert med tysken Raabe och allra sist såg vi på midnatssmässan i Rom. Imponerande. Lade oss vid 12-tiden. Det var faktiskt skönt att slippa åka iväg någonstans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback