Luciadagen fred den 13 dec.

Orkade inte gå upp tidigt och klä mig till Lucia som tidigare år utan
gjorde kvällen före iordning en tallrik med hembakta lussekatter, pepparkakor, russinkakor m m och klippte ut ett rött hjärta där jag önskade min sambo en fin Luciadag. Somnade efter en som vanligt mycket sömnlös natt frampå morronen o sov till över 8. Min sambo hade blivit glatt överraskad. Tyvärr hade en vas med vita amaryllisblommor vält över matbordet och nästa, tack o lov bara nästan hade vattnet i vasen runnit ut över köpta julklappar. Me, men skrockfull som jag är var det också fredagen den 13 då en massa olyckor ska hända. Ja, förresten det hade varit storm! i Norrland, stormen Ivar, som hade förstört massor av träd och tak hade blåst av osv. dvs fred den 13 blev en otursdag för många!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback